1402-06-23 09:41
427
0
86461
یک کارشناس مذهبی:

سنت‌های عزاداری حلقه وصل مردم به دین اصیل باشد

یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه اقامه و احیای سنت‌های عزاداری بااهمیت است، گفت: این سنت‌ها باید حلقه وصل مردم به دین اصیل باشد.

به گزارش گلستان ما، سیدحبیب الله حسینی ضمن تسلیت فرارسیدن رحلت پیامبر گرامی اسلام در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: اقامه عزاداری سیدالشهداء (ع) در ماه محرم و صفر باید فرصتی برای نزدیکی بیشتر دلها به سبک زندگی اهل‌بیت (ع) شود و زندگی ما رنگ خدایی بگیرد.

وی ایمان و عمل صالح را در زندگی مهم خواند و افزود: تبلور عشق به اهل‌بیت (ع) باید نشان دهد که دین را در زندگی پیاده کردیم.

این کارشناس مذهبی گفت: پیامبر با نبوت‌اش، دنیای مردم را به دین گره زد تا آنها با خدا نزدیک شوند، عزاداری‌ها و سنت‌هایی که در جامعه می‌بینیم باید با قدرت نگه داشته و احیا شود، با بدعتها مبارزه شود و به نسل‌های بعدی انتقال یابد.

حسینی تصریح کرد: سنت‌های عزاداری باید حلقه وصل مردم به دین اصیل باشد و اتحاد و همدلی را در بین مردم تقویت کند.

وی افزود: یکی از مهمترین اتفاقاتی که باید در زندگی ما بیفتد شکرگزاری از خدای مهربان است، آنچنانکه در زیارت عاشورا نیز می‌خوانیم یکی از شروط شفاعت امام حسین (ع) این است که در این مسیر بمانیم، آورده و دستاورد دینداری باید در زندگی ما مشخص شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه رنگ امام حسینی گرفتن در زندگی بسیار مهم است، گفت: نه اینکه کل سال را عزاداری کنیم بلکه همواره امام حسین (ع) را ناظر و شاهد خود بدانیم، معارف و سیره آنها را در اطاعت پذیری از فرامین الهی فراموش نکنیم.

حسینی با بیان اینکه افراط و تفریط در منش اهل‌بیت وجود ندارد، توضیح داد: محرم و صفر تمام می‌شود آورده‌های این ایام را حفظ کردن بسیار مهم است، سازندگی در مسیر اهل بیت اهمیت دارد.

وی گفت: این جلسات و محافل عزاداری سیدالشهداء که شرکت می‌کنیم مقدمه‌ای است برای اینکه به درجه‌ای برسیم که سبک زندگی و اصول زندگی ما شبیه آل‌الله شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین بیان کرد: این راهپیمایی جلوه‌ای از جامعه مهدوی است و نشان داد مردم رشد پیدا کردند.

حسینی با بیان اینکه نگاه سیدالشهدا توحیدی است، افزود: همیشه نسبت به اینکه خدا چه چیزی برای ما مقرر کرده راضی باشیم، اینکه چه نعمت‌هایی خدا به ما داده است که باید قدر بدانیم و شکر آن را به جای آوریم

وی خطاب به مردم گفت: همیشه دعا کنید، اما هیچ وقت برای خدا تعیین تکلیف نکنید و همواره راضی به امر خدا باشید نعمت‌هایی که با پول قابل خریدن نیست و از آن برخوردار هستیم که باید همیشه شکر آن را به جای آوریم.

حسینی با بیان اینکه نعمت امنیت را مدیون شهدا هستیم، افزود: باید شکرگذار این امنیت باشیم، این شکرگزاری باعث می‌شود تا به مقام رضا برسیم و مشکلات را آن وقت نمی‌بینیم و همواره راضی در زندگی هستیم.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.